Το πιο σημαντικό κομμάτι στον χορό είναι αυτό. Απ' αυτό εξαρτάται αν και κατά πόσο καλός θα βγει ένας χορός και γενικότερα μια χορογραφία.
Συνηθίζεται να λέγεται και όντως έτσι συμβαίνει στην πλειοψηφία πως ο καβαλιέρος διευθύνει και η ντάμα αντίστοιχα ακολουθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και η ντάμα δεν διευθύνει και ο καβαλιέρος αντίστοιχα ακολουθεί τη ντάμα του.
Πρωταρχικό ρόλο έχει ο καβαλιέρος ο οποίος πρέπει να οδηγήσει την ντάμα του σε όποια φιγούρα ή κατεύθυνση εκείνος θέλει. Ένας καλός καβαλιέρος μπορεί να λέγεται καλός όταν μπορεί να κατευθύνει την ντάμα του έτσι όπως θέλει ο ίδιος χωρίς, να γνωρίζει απαραίτητα η ντάμα του τί θέλει να κάνει, άλλωστε είναι γνωστό πως όταν χορεύουμε δεν μιλάμε μεταξύ μας τα ζευγάρια ώστε να μπορούμε να λέμε το τί πρόκειται να γίνει στη συνέχεια του χορού μας. Αυτό είναι άλλωστε που διδάσκεται ένας καβαλιέρος, το πως να διευθύνει…
Ένας καβαλιέρος μπορεί να διευθύνει κατ' αρχήν με το σώμα του δηλαδή με την κλίση που θα έχει πάρει ή με το διάφραγμα του που είναι και το πιο σωστό. Βεβαίως μπορεί να διευθύνει και με τα χέρια του όπως για παράδειγμα συμβαίνει στο Tango, αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχει την απαραίτητη αντίσταση από την ντάμα του.
Πρέπει το ζευγάρι να είναι απόλυτα συνδεδεμένο μεταξύ του, ώστε να μπορεί να βγει ένα καλό αποτέλεσμα.
Πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά πόση πίεση θα ασκήσει ο ένας στον άλλο, έτσι ώστε να μην φανεί σαν να τραβάει ο ένας τον άλλο σε μια χορογραφία.
Αυτό απαιτεί ώρες πολλές εξάσκησης μεμονωμένα και μαζί.
Επίσης απαραίτητο είναι να έχουν και οι δύο τη σωστή στάση σώματος, έτσι ώστε να είναι άρτια μια οποιαδήποτε κίνηση ή μία φιγούρα.
Ο καβαλιέρος, για να μπορεί να οδηγήσει την ντάμα του θα πρέπει πρώτον να είναι απόλυτα ξεκάθαρος στις κινήσεις του και με πολύ καλή ισορροπία, ώστε η ντάμα να μπορεί να ακολουθήσει πιστά και χωρίς να αισθάνεται ανασφάλεια.
Το να μπορεί να οδηγήσει κάποιος κάποιον άλλο χορευτικά είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για έναν χορευτή.
Αυτό είναι βασικό στοιχείο του καβαλιέρου το να μπορεί να διευθύνει, σε πάρα πολλές περιπτώσεις όμως συμβαίνει και το αντίθετο να διευθύνει δηλαδή η ντάμα και ο καβαλιέρος απλά ν' ακολουθεί.
Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να γνωρίζουμε οι δάσκαλοι αλλά και οι μαθητές πως να διευθύνουμε την ντάμα ή τον καβαλιέρο μας αλλά και πως να τους ακολουθούμε..
Το Βηματολόγιο του Καβαλιέρου είναι έτσι δομημένο ώστε κατά την εκμάθηση του αυτόματα μαθαίνει πως να διευθύνει την ντάμα του. Το ίδιο συμβαίνει αντίστοιχα και στην ντάμα και αντίστροφα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου